Hoe pas je meditatie eigenlijk toe?

Een meditatievoorbeeld

Meditatie helpt je in je leven. Het heeft enorm veel voordelen. Het toepassen ervan is niet moeilijk en kost ook niet veel tijd. Een mooi voorbeeld hiervan is de 1 Minuut Meditatie.

Bij de 1 Minuut Meditatie ga je zitten op een rustige plek en sluit je je ogen. Je stelt je voor dat je op een mooie plek in de natuur bent en dat je alles wat daar is heel helder waarneemt. Je ziet de beelden, hoort de geluiden, ruikt de geuren van de omgeving, voelt de wind of zon op je huid. Maak het zo levendig mogelijk. Dat doe je heel kort, 1 minuut ongeveer dus, en dan open je weer je ogen en ga je door met waar je mee bezig was. Je zal zien dat je meteen meer focus en rust ervaart. 

De meditaties die je leert bij de cursus Meditatie voor Jezelf gaan nog een aantal stappen dieper. Ook deze meditaties kan je in korte tijd doen. Als je drie keer per week 5 minuten mediteert op de manier die je leert, heeft dat al groot effect op je leven. Het kost dus niet veel tijd. De essentie zit in de aandacht die je eraan geeft. 

Zoals een oude wijsheid zegt: "alles waar je aandacht aan geeft, groeit". 

En zo is het met meditatie ook precies.

Leer Mediteren voor JeZelf

Mediteren biedt veel voordelen en je kunt het op een eenvoudige manier toepassen in je dagelijks leven. Echter, in de praktijk blijkt het lastig om consequent, dagelijks te mediteren. 

Net zoals met het aanleren van nieuwe gewoontes vergt mediteren discipline, motivatie en geduld. De meditatiecursus die wij hebben ontwikkeld is specifiek gemaakt om hierin te voorzien:
Leer mediteren onder begeleiding van een ervaren meditatieleraar
Integreer meditatie gedurende 28 dagen in je dagelijks leven
Start samen met een groep  gelijkgestemden
Stel vragen aan de leraar om je inzicht te vergroten

Leer meer over onze:

Aanvullende informatie:

Wat is  mediteren?

Een introductie
©2019 InnerLicht - Mediteren voor JeZelf door Petra & Jeremy